Nederlandse Hosta Vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Gold Standard')

Nederlandse Hosta Vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Krossa Regal')

Nederlandse Hosta Vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Plantaginea')

Nederlandse Hosta Vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Praying Hands')

Nederlandse Hosta Vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Striptease')

Nederlandse Hosta Vereniging opgericht 22 april 1989 (afbeelding Hosta 'Sum and Substance')

De oude getrouwe klassiekers, ouder dan 20 jaar

Onderstaande soorten zijn een aantal van de oude belangrijke soorten, waarmee het begonnen is, en die nu nog beschikbaar zijn. Uit deze soorten zijn veel nieuwe soorten voortgekomen, die de laatste 20 jaar bekend zijn geworden.

Royal Standard

Wit geurende bloemen, en een van de eerste cultivars die met witte geurende bloemen hier wel goed bloeit.

Hybride van H. plantaginea en H. sieboldiana. De witte geurende bloemen zijn geërfd van H. plantaginea.